Svar på frågestunden

hur gör man för att kunna prata mer framför klassen när man ex ska redovisa något?
När jag gick i fyran tyckte jag det var jätte svårt, och jag bara stod där uppe och sa eh... eh...
Men nu tycker jag bara det är kul, och det lättaste är ju att om du ofta räcker upp handen på lektionen så blir det inte alls lika svårt på redovisningen. För då är du vann vid att prata inför klassen. De tror jag är det lättaste

 

Åh, jag vill också bo utomlands! Nu blev jag avis.. Men blir det inte lite rörigt, att byta skola mitt i läsåret?
Lite svårt att förklara men jag bor där i några månader, och det är nästan bara svenskar där för det finss tre svenska skolor på hela den lilla ön som är tre mil lång typ. Så den är väldigt liten ön. Sen tar jag med material från min skola och jobbar med allt där nere i Thailand i en skola och håller kontakten med min skola via internet.

Haru några tips om hur jag kan stärka mitt självförtroende?

Ja... Lita alltid på dig själv. Om du tycker att du är bra på något, säg inte: "jag är så dålig på det" Säg tvärt om, "jag är faktiskt bra på det" men om du inte vill säga det högt, säg det då för dig själv. Man blir också genast mycket självsäkrare då.

Vad är det mest självförtroende stärkande du har gjort? (Alltså för att få mera.)

Bra fråga... Nemän det är väl att jag har sagt: "Jag är bra på det" och att jag verkligen menar det. De jag också har gjort är väl att jag har startat denna bloggen.

Jag har en fråga.
Det känns tungt att gå och dölja saker för ens vänner, de tror att de vet men de vet de inte. Finns det något sätt att stärka självförtroendet så man kan våga ta i tu med det?

men vill du berätta dör dem eller inte? Om du inte vill det, så ska du ju bara säga att du inte vill berätta. Men om du vill berätta det för någon, så gör de till den du mest litar på, och prata genom med den personen.

hur gammal e du ålder aså
Jag är snart 14.
vem är din bästis?
Daniela, Hampus och Isabel.

hehe svårt å ställa en fråga kan ju så mycket om ämnet men kan ju i för sig fråga dig hur började du intressera dig om självförtroende och hur gammal du är?
Inte för att jag började intressera mig jätte mcyket om självförtroende utan det var väl mest så här att väldigt många tycker att jag har jätte bra självförtroende, och då tänkte jag att jag kunde försöka få andra att få bättre självförtroende, för jag vet att de finns visa som inte har det alls. Jag är snart 14

om man har en dålig självförtroende och vill förbättra den, vad e dina tips då?:D

ha en bra halloween:D

Haha, läsa min blogg, hehe... Men annars mest att du vågar lita på dig själv och säg till dig själv att du är bra på visa saker. Exempel om du är bra på matte. Säg det för dig själv, jag är bra på matte.
Tack, detsamma! :)

Vilken är din favorit blogg? Favoritfärg? Gillar du pepprad mat? :D
Kramar
Min favorit blogg är nog... min kompis Therese blogg www.tesii.blogg.se men de är nog för att vi var väldigt bra kompisar förut, sen flyttade jag och då är det intressant och kolla vad hon gör nu typ. Annars har jag inte någon speciell, men kul att kolla in någon blogg då och då... Min favorit färg är lila. Ja, jag gillar pepprad mat, men inte alldeles för mcyket peppar.

Tack för alla frågor, och hoppas ni fick bra svar, säg till annars! :)

Kommentarer
Postat av: Nina<3

sv- Tack . Kanske ska ha (:

2009-11-01 @ 12:11:14
URL: http://nninahs.blogg.se/
Postat av: ina

fin blogg :D

2009-11-01 @ 12:18:26
URL: http://stocklyn.blogg.se/
Postat av: Erika

sv. Tack ;P

2009-11-01 @ 13:10:47
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: I r o n i e l l e

Bra med en blogg för att bättra på självförtroendet! :)

2009-11-01 @ 14:08:48
URL: http://ironielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0